Sections

Rumour – MGS: Rising to release in 2012

Monday, 8th November 2010 16:34 GMT By Johnny Cullen

mgs-rising1

Am sad.

According to a Kotaku report, Metal Gear Solid: Rising is now aiming for a 2012 release and not 2011.

An official release window has never been give for the game.

The hack-and-slash title, which features Raiden from MGS2, was announced at E3 in June 2009 at the Microsoft press conference.

PS3 and PC versions were subsequently announced.

The title went underground for a year before re-emerging at E3 this year, with a further appearance at TGS.

Long waits have occurred before in the MGS series: between reveal and release, MGS4 was three years. However, recently, Peace Walker was released within a year of its unveil.

Rising is a MGS2 sequel and MGS4 prequel involving Raiden, although not much else on its story has been revealed. Series regulars have been hinted at turning up for the game, though

Producer Shigenobu Matsuyama said last week that more story details will drop at its next reveal.

Latest

19 Comments

Sign in to post a comment.

  1. Blerk

    Release Date: Rising.

    #1 4 years ago
  2. cookiejar

    Thats a Shame.

    How about MGS5 in between? :D

    #2 4 years ago
  3. AHA-Lambda

    “Metal Gear Solid: Rising is now aiming for a 2012 release and not 2011.”

    it was never announced for 2011 in the first place tho =/

    #3 4 years ago
  4. osric90

    Hope this is the last MGS game ever, unless they release MG and MG2: Solid Snake remakes in a single game, MGS 1, 2, 3 HD Collection for PS3 or Portable Ops and Peace Walker HD Collection for PS3 too. It’s time for something fresh and new… Even if MGS is my favorite thing EVER since 1999 or 2000, I’m so damn afraid something like Silent Hill and most recently “DmC” happens to it… But somehow I know Kojima would never let that happen. And middle finger for haters who doesn’t understand MGS games’ plot, HAHA.

    #4 4 years ago
  5. mathare92

    I don’t mind it releasing in 2012. We’ve got enough brilliant games coming our way next year.

    #5 4 years ago
  6. Sidology

    Zone of the Enders 3: Coming 2015

    #6 4 years ago
  7. daytripper

    i feel alone in my anger at the lack of zone of the enders 3 and star wars battlefront 3 ! release them ffs

    #7 4 years ago
  8. Dr.Ghettoblaster

    This game is looking fantastic so far. Honestly, this is good news to me. Gonna be that much better.

    #8 4 years ago
  9. Johnny Cullen

    daytripper – We shall baracade ourselves to Kojima’s wall until he release ZoE3.

    #9 4 years ago
  10. AHA-Lambda

    @7 – zoe 3? HELL NO YOU’RE NOT ALONE!!

    battlefront 3? meh …

    #10 4 years ago
  11. daytripper

    @9 pick a day, i’m there mate

    @10 nah i think a ps3/360 battlefront would be awesome, if done right of course

    #11 4 years ago
  12. Erthazus

    Sad… But it already looks like a great game anyway.

    #12 4 years ago
  13. cookiejar

    Maybe they’re wacking in Move/Kinect support.

    Move would be amazing with this.

    #13 4 years ago
  14. Dr.Ghettoblaster

    scratch that. I could see this working well with move, but not so much with Kinect.

    #14 4 years ago
  15. Funkhouser

    @13 That would swing it for me too.

    #15 4 years ago
  16. XxT_I_K_IxX_PR

    @daytripper SW: Battlefront 3!! hell yea!! I’m still waiting :’(

    #16 4 years ago
  17. herom2010

    IAM SO SAD I WAS WAITING THIS NICE GAME

    #17 4 years ago
  18. Dralen

    Yeah I was thinking exactly the same thing with the Move Support.

    #18 4 years ago
  19. DaMan

    meh, they can delay this gimmicky crap for all I care.

    #19 4 years ago